L'Hallelujah o arròs amb fesols i llamps

Em vas tallar el pèl alabant als déus antics
ara em negues polsar els acords menors secrets dels reis
total per plaure les ordres d'un senyor que no et vol bé
Crida amunt i els teus llavis vibraran amb els sons verges
Santa Bàrbara, patrona de les tronades
Rebenta este putxero de fesols i llamps
que per picar a la mina ja tinc un bon nas de pam
a cabotades, a tort i a dret, obris parets, orificis i cabernet
Des de l'aire el meu perol vos fa l'ullet silenciosament
parlem una estona, deixam actuar i després calla i au
més simple i entretinguda que una ratlla de terme
l'hallelujah que sempre sona sense cura als claustres buits
la demagògia del rock a un cadafal roin de caixons
jo et dic el que hi ha, però per a que escoltar si no et va
El cor és gospel, fon ciris consumits, i arriba més enllà de l'eco
la cançó que s'escolta, si no sona, és el leitmotiv que rau
No pense en els teus pares, però comence la teua visita
que per això som tots del mateix racó obscur de casa
La ficció literària feta metaescriptura d'eix i assaig
una cosa concreta i difícil d'explicar, cansada de ser gargotejada
jo sóc el vostre home, però encara no ho sabem cap dels tres
Dos besets, bonica, que et vinguen bé, després ja saps,
sóc l'home per al teu xiquet, però que el crie un altre
no és per mi, sinó per ell, així tindrà algun referent minso
tant fàcil que resulta insubstancial, respirar és més interessant
i l'alè asfixiant procuraré que siga, per una miqueta., el teu
lleva la mà, llavat el pubis, pren en mà allò que et pertany
el viatge em crida abans de ser a casa, no enyora la coherència
així i tot prega perquè no s'acabe allò mal però conegut
Si creues la frontera que no siga per refugiar-te
pren la pistola a les mans dels amics i mor també pel matí
ara, adés i per sempre més, aiguallimó i cerol
que tanta orxata fa mal de vente, tan baix tan dalt
la dalla no balla com tralla que detalla ni baralla
més bé sorprèn i corprèn quan aprén i empren
tot vos dic lleuger, penjant per cordes que no acaben
no em feu massa cas, que per això ja està la tele
toqueu els acords que cregueu i deixeu-me estar
que les melodies me les sé de rastrera, lligadetes amb un fil
per a què allargar el que no té fi si no es veu on està la meta
supose que el meu taüt travessara a bots la línia de fons

i si no ho cregueu, no cal que seguiu llegint estes línies